Jumaat, 10 Julai 2009

JOM INSTALL NEW PROGRAM 4 FREE

Ini perbualan antara seorang pelanggan yang ingin membeli perisian terbaru dan install dalam komputer peribadinya dengan penjual...


Customer service(CS): Ada yang boleh saya bantu tuan?

Pelanggan(P): Ada. Saya setuju dan membeli dan meng'installkan cintakasih.Boleh bantu saya?

CS: Ya, boleh saja. Apa tuan sudah sedia nak install?

P: Ya, saya dah sedia tapi bukan secara teknikal. Apa yang saya harus lakukan terlebih dahulu?

CS: Langkah pertama adalah membuka HATI anda. Tahukah anda dimana HATI anda?

P: Tahu. Tapi banyak program sedang aktif.Bolehkah saya install perisian ini kalau ada program lain sedang aktif?

CS: Program apa yang sedang aktif?

P: Sebentar. Saya check dulu. hmmm...yang sedang aktif adalah SAKITHATI.exe, MINDER.exe, DENDAM.exe, dan BENCI.exe.....

CS: Oooo. Tidak apa-apa. CINTAKASIH akan menghapuskan SAKITHATI.exe dari sistem operasi tuan. Program tersebut tetap dalam memori tuan tapi tidak lama kerana akan terhapus dengan program lain. CINTAKASIH akan menampal program MINDER.exe dengan modul yang disebut PERCAYADIRI.exe....akan tetapi...tuan harus mematikan program BENCI.exe dan DENDAM.exe. Program ini akan menyebabkan CINTAKASIH tidak dapat di install secara sempurna. Dapatkah tuan mematikannya???

P: Saya tidak tahu cara mematikannya. Boleh bantu saya?

CS: Dengan senang hati saya...Gunakan Start Menu dan aktifkan MEMAAFKAN.exe. Aktifkan program ini selalu dan sekerap yang mungkin sampai BENCI.exe dan DENDAM.exe terhapus.

P: Ok, sudah.CINTAKASIH dah terinstall secara automatik..lajunya..logik ker? selalu mengambil masa yang lama....

CS: Logik tuan..tuan akan dapat pesanan bahawa CINTAKASIH akan terus diinstall kembali dalam hati tuan. Tuan sudah lihat pesanan tersebut?

P: Ya. Apakah sudah selesai?

CS: Ya, sudah tapi ingat bahwa tuan punya program dasar sahaja. Tuan perlu mulai menghubugkan HATI yang lain untuk upgradekannya.

P: Opppp...saya dapat pesanan error....apa yang harus saya lakukan?

CS: Apa pesanannya?

P: ERROR 412...PROGRAM NOT RUN ON INTERNAL COMPONENT....Apa ertinya??

CS: Jangan bimbang..itu masalah biasa. Ertinya, program CINTAKASIH diset untuk aktif di HATI external tetapi belum boleh aktif dalam HATI internal tuan. Ini adalah satu kerumitan pemprograman...tetapi dalam istilah non-teknik ini bererti tuan harus menCINTAKASIHi mesin tuan sendiri sebelum menCINTAKASIHi orang lain.

P: Lalu, apa yang perlu saya lakukan???

CS: Dapatkah tuan klik down direktori yang disebut PASRAH?

P: Ya, sudah.

CS: BAgus. Pilih fail2 berikut dan salin ke direktori MYHEART > MEMAAFKAN-DIRI-SENDIRI.doc dan MENYEDARI KEKURANGAN.txt. Sistem akan menimpa fail2 konflik dan mulai perbaiki program2 yang salah.Tuan juga perlu kosongkan Recycle Bin untuk memastikan program2 yang salah tidak muncul kembali.

P: Sudah. Hei!!! HATI saya terisi dgn fail2 baru. SENYUM.mpg aktif di monitor saya dan menandakan bahawa DAMAI.exe dan KEPUASAN.com dicopy ke HATI. Adakah ini wajar?

CS: Kadang2. Orang lain mungkin perlu waktu untuk mendownloadnya. Jadi, CINTAKASIH akan terinstall dan aktif. Tuan harus boleh menanganinya dari sini.Ada satu lagi yang penting?

P: Apa?

CS: CINTAKASIH adalah freeware. Pastikan untuk memberikannya kepada orang lain yang tuan temui.







tamat......terpulang kepada kita untuk tafsirkan apa yang tersirat disebalik perbuaalan ini...

karya BURHAN SODIQ-Ya ALLAH, Aku Jatuh Cinta (indonesia)

0 comments: