Isnin, 6 April 2009

Tak dapat turun Ai, Bukit pun jadilah....




Baru2 ni, saya dikejutkan dengan tiket percuma ke Sarawak...tapi bukan atas urusan kempen..sebab adik...huhuhu..dapat posting ke Sarawak..alang2 p, singgah sebentar di batang ai walaupun agak jauh...

Namun,nak dipendekkan creta...apakan daya..tertingal flight...lambat 5 minit...plane bukan mcm bas nak minta tunggu sat..hahaha...kalaulah boleh..sayalah org pertama buat lagu tu...mungkin rezeki berkhidmat kat BG....

Saya sampai di BG dalam jam 3 pagi...terus ke rumah penginapan cawangan PAS Wilayah Perseketuan...paginya selesai subuh ada sedikit tazkirah..mengingatkan tentang manhaj perjuangan sebenar kita...menarik...

Pastu p markas kat Kg Larut Tin...sepanjang perjalanan, memang perang poster..namun tertarik saya pada satu banner ni..."Ceramah Umno betajuk- PAS Amal Islam DAP"....menggelegak juga la otak ni...tapi terpandang pula wajag YB Nizar...sejuk hati balik...dia tenang jah..

ALLAH pasti tolong kita...sepanjang disana selama 3 hari..memang bnyk kenangan..saya dan sahabat yang lain mencula dalam hujan...respon penduduk sana memang baik terutama orang cina dan india.

"U all talak pelu lisau ma...kami semua sepakat pangkah itu bulan.. dari dulu lagi..lu pelu lisau olang lu la..pegi sana pujuk mereka..kami lu jangan risau".

"Saya pengundi itu pokok asam...itu anak saya mau balik sini pesan sama saya pangkah itu bulan..tapi macam mana...saya takleh undi..tapi jgn risau..kami semua memang tidak suka itu dacing.."

"Dari dulu lai saya pangkah itu tok gulu punya orang..tarak orang lain..lu pikir lo, mana mau tengok bangunan dalam 11 bulan..memang talak ada apa2.itu dacing a, saja buat kacau..lu jangan risau.."

Respon2 ini menaikkan semangat kami...namun tidak kuran juga yang menghina dan menghalau kami..dan yang paling sedih, mereka adalah MELAYU ISLAM..

"Saya xsalam dengan pengikut derhaka"

"Pergi..jangan datang sini..orang2 kamu semua pembelot negara..ini ka yang diajar islam"

"Korang mengaku Islam tapi kawan dengan Dap..patutlah derhaka dengan Sultan".


Inilah cabaran paling besar sahabat2....namun, kita jangan putus asa..Selagi ALLAH bersama kita..dan kita melakukan iklas Lillahitaala, Pasti kemenangan milik kita... Alhaq min rabbik, fala takuna alal mumtarin....

ALLAHUAKBAR......


1 comments:

Tanpa Nama berkata...

Salam..

Begitulah perih getir perjuangan...walaupun ambo tak dapat turun tuk meraih undi, tapi ambo tetap berdoa dan terus berdoa utk kemenangan kita..Kerana doa adalah senjata bagi orang mukmin..

Amin...