Sabtu, 23 Mei 2009

Buku apa yang saya beli???

Jumaat lalu..saya jalan2 di sekitar Mid Valey..tujuan saya satu..ke kedai buku..MPH..disana kedai bukunya besar dan punya banyak pilihan..best....kdg2 sampai 2, 3 jam lepak kat sana..

Seksyen pertama

Ke ruang best seller..tgk apa yg terbaru dan terlaris..tertarik saya pada buku2 ini..

1) Act like a lady, think like a man (karya Steve Harvey)- saya kira lebih kepada relationship

2) How to be your best when you feel your worst (karya casey treat) - sometimes bad things happend to good people

dan saya rasa kenapa buku2 ni diruangan terlaris mungkin bukan sebab laku di Malaysia, tapi laris di negara barat sana..sebab tu dia kata best seller..anda rasa macam mana??? so, kita pun letak kat ruangan best seller...namun,saya nak cadang pada pemilik buku diluar sana...ada satu buku yang paling laris dari dulu, sekarang dan akan datang..confirm..best seller!!! kalau jual, memang akan terjual semua..semua pasti akan beli..bukan kat malaysia je, bahkan seluruh dunia... Kitabullah Quranul Kareem...(suka2 hati nak cdg2...hihihihi)


Seksyen kedua

ke ruang buku agama...saya nak tau juga apa karya yang terbaru..almaklum..jarang2 pegi kedai buku..dah dapat peluang ni, xkan dilepaskan..hmmm, xbnyk yang baru, tapi ada buku yang saya belum baca lagi..

- kitab ilmu perubatan kesufian atau kitab al-tibb al-rauhi asSufi (karya Sheikh Hakim Moinuddind Chishti, ntah betul atau x eja nama guru ni..kalau salah, tolong betulkan)

- ensiklopedia fikhah sunnah wanita (karya Sheikh Ahmad Jad)

dan saya amat tertarik keluaran terbaru telaga biru dan pts iaitu:

1)nota hati seorang lelaki (karya Pahrol Mohd Juoi) - menarik juga isi kandungannya yang meyelitkan gugusan kisah tarbiah seorang anak, suami, ayah dan dai'e..pasti dibaca...

2)indahnya hidup bersyarat (karya Dato' Ismail Kamus) - tidak kurang hebat...

3) HAMAS, pejuang suci BaitulMaqdis...keluaran pts...

saya cari juga keluaran ab(anbakri)...semua keluaran tak pernah miss..hihihi..yg terbaru...Bidadari dari timur...sangat tersentuh..setelah puas saya belek2, terus ke ruangan seterusnya...nak p ruang buku motivasi tapi...


Seksyen ketiga


banyak pula orang kat ruangan ni..ruang novel..patutla ramai orang...hmmm...saya kurang gemar ke seksyen ni..tapi apa salahnya singgah sat..cari2 novelis yang saya minat hasil karyanya...Tak jumpa!!! hmmm..teruskan juga pencarian...tiba2 terpandang karya novelis terkenal...dari indonesia...dah banyak karya mereka menembusi pasaran malaysia..malaysia juga tidak kurang hebatnya dgn karya2 sebegini..antara yang saya sempat ingat...saya ingat sebab tajuk2 dia best2...

> surah2 rindu
> kasidah2 cinta
> derap2 tasbih
> langit mekah berkabut merah
> dalam mihrab cinta
> sejadah cinta
> paling glamour..ayat2 cinta

namun, entah kenapa...saya kurang membaca genre begini..bukan tidak minat tapi kurang penghayatan saya bila membacanya..memang bagus pendedahan tentang 'cinta islamik' yang cuba diketengah oleh semua novelis..saya amat kagumi..dakwah sampai insyaALLAH..sebab semua golongan membaca genre novel ini..cuma saya berjiwa lain kot..aduhaiiii...

Ha!!!!jumpa dah..novelis yang saya minat karyanya..Ramlee Awang Mursyid...maafkan saya ya sahabat2...saya tak tahu mengapa saya berminat karya2 beliau..saya kategorikan karya beliau sebagai dakwah thriller..wow! suka ati jer bagi penulis dia mcm tu..maaf, tapi pendapat saya mcm tu...sebelum ni karya beliau semangat hutan, ranggau, tombiruo diperkenalkan oleh sahabat saya ketika disabah dulu..dan 3 siri yang saya baca yang memang saya miliki karya beliau..saya pun pelik kenapa saya boleh ada...iaitu; Bagaikan puteri, cinta sang ratu dan hijab sang pencinta...saya pernah ulas tentang karya ni dalam artikel yang lalu..hihihi...hmmm...apa karya terbaru beliau?? Mikhail....


Seksyen terakhir

kaunter bayaran...agak2 semua la...apa yang saya beli??? buku apa yang saya beli??? hahahahaha


>>>>>>>buku UPSR adik<<<<<<<<<<<<<


ongkos tak cukup..adik lebih memerlukan dari saya..InsyaALLAH..pasti saya miliki buku2 yang saya ingin suatu hari nanti...adios...

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

...ek eleh.. :-p