Selasa, 3 Februari 2009

itulah...inilah aku...

ARGHHHHHHHHHHHHHH...

Tiada masa...
Sebok.....
Banyak kerja........
Itu jawapan standard aku...

Nak program kadang2 tgk planner...
Nak attend halaqah tgk planner...
Nak bagi usrah tgk planner....
Nak makan pun tgk planner juga ker???
Melampau...

Aku tak berdaya berdakwah di medan terbuka..
Kenapa??
Sejuta alasan mampu aku beri..daif2..

Aku tahu tanggungjawab..tapi bnyk komitmenla..
Dai'e...dai'e..dai'e...
Berjuta kali aku dengar...kenapa aku xsedar2
Ampunkan aku Tuhan...

Alangkah bagus ramai yang berada di baris hadapan...bukan macam aku..
Kalau ada belakang yang lebih belakang, agaknya akula disitu..
Pedang tajam tapi xkeluar2 dari sarung...

Seharusnya aku sebagai pemuda pemudi yang mencintai agama menyeru setiap keluarga kaum muslimin mewakafkan seorang anak mereka untuk menuntut ilmu agama semata-mata.Apalah ruginya bagi seorang insan yang Allah SWT kurniakan 10 orang cahaya mata menetapkan seorang anaknya mesti menuntut ilmu agama..

Kaifiat macam senang..pelaksanaan?
Aku banyak beridealistik..tapi relistiknya???
Hmmmmm....

Sudah kering air mata menangisi nasib umat islam,sedangkan aku juga tidak mampu berbicara.Alangkan indahnya berusaha melahirkan pemuda-pemuda yang bertakwa .Mudah-mudahan nanti mereka mampu untuk mendaulatkan agama suci ini…

Aku???

Aku juga akan bangkit berjuang..cuma perlu ketepikan alasan yang fatamorgana itu..


ISLAM dan jemaah no satu, tapi pelajaran bukan no.2...

2 comments:

SEBAIK-BAIK CAHAYA berkata...

salam..

teruskan perjuangan..ujian yang kita hadapi tanda bukti kesayangan Allah kepada hambanya yng ingin berjuang di jalan Allah..

SEBAIK-BAIK CAHAYA berkata...

salam..

teruskan perjuanganmu..ujian yg dterima oleh pejuang yang ikhlas di jalan Allah tanda kasihsayangNya.Usahlah menangis sambutlah tanda syukur kerana DIA masih lagi bersama kita..