Jumaat, 31 Oktober 2008

3 pengebom Bali tunggu maut!!!

Hari2 akhir mereka! Sebelum ini dalam artikel saya yang lepas, mengenai jiwa militan..ingat lagi 3 pengebom Bali dalam artikel saya yang lepas? Bila2 masa sahaja bakal menyaksikan kematian tragis...Hukuman yang bakal menimbulkan gelombang di Indonesia ini bakal menyaksikan penggunaan rafail kuasa tinggi jenis SSI dan akan menggunakan peluru 5.5 milimiter bagi meningkatkan ketepatan tembakan menusuki jantung ketiga-tiga jantung insan itu. Artikel lengkap dalam harian Kosmo! Edisi 31.10.2008, hari Jumaat.

Bayangkan tuan-tuan dan puan-puan, kematian yang sudah diduga. Bagaimana perasaan mereka dan keluarga mereka? Rasa simpatiku bertambah meluap. Apa benar corak perjuangan yang dibawa pejuang militan ini? Amrozi, Muklas dan Imam Samudra, hanya kalian yang tahu pucuk pangkal apa benar tindakan kamu. Mungkin ada cerita yang tidak media dedahkan dan lenteran itu kamu sudah sedia hadapi segala ujian. Ada peristiwa yang tidak umum ketahui dan perkara itu disulitkan oleh kerajaan disana. Siapa tahu? Kerajaan Australia terlalu marah kerana dalam serangan bom itu telah korbankan 88 warga mereka..mmmm..



Yang pastinya segala upacara dari saat ditahanan hinggalah ke liang lahad nanti telah disiapkan. Bakal jenazah mereka akan diterbangkan melalui helikopter bagi mengelakkan pergelutan antara penyokong-penyokong kuat JI. Menurut keratan itu lagi, hukuman mati ini dijalankan disebuah hutan tidak jauh dari tempat penjara mereka, Nusakambangan.

Bakal menyaksikan seramai 12 penembak yang terlatih akan menyempurnakan misi tersebut. Semuanya telah menjalani latihan menembak agar kena dengan sasaran. Andai kata tembakan dijantung tidak menamatkan hayat pesalah, maka sasaran mereka adalah kepala. Ya Allah, begini dasyat hukumannya. Dan lagi orang yang menembak itu, bukan dikalangan mereka yang punya anak. Ini mengurangkan tekanan emosi dan rasa kesal mereka kerana mengambil nyawa orang lain. 12 orang? Pesalah 3 orang? Banyak butir peluru akan tembusi badan mereka. Ya Allah…opppsss…memang 12 orang tapi hanya 3 senjata sahaja akan ada peluru hidup, selebihnya kelongsong peluru. Malah penembak itu tidak tahu juga senjata mereka peluru hidup atau sebaliknya.

‘Ya Allah, andai Kau takdirkan kepergian mereka ini sebagai syuhada, maka akan ada diantara kami yang akan meneruskan jihad mereka. Matikan kami dalam kemuliaan darjat mempertahankan agamaMu sepertimana Kau berikan kepada para solihin. Namun andai kata Ya Allah, mereka bukan golongan syuhada, maka ampunkan dosa sahabat kami itu dan tempatkan mereka dikalangan orang yang beriman. Sesunggunya kau Maha Pengampun lagi Mengasihani’.

Alfatihah buat mereka….

0 comments: