Selasa, 18 Ogos 2009

sambungkan cintaku kembali.....

Sekilas ku dikaki senja
Melihat makamnya matahari
Tempiaran anak mencari ibu
Risau buluh kasari gemalainya

Meratib kitab lusuh Opah
Ku renung bait Qadar sedalamnya
Satu persatu mutiara menyinar
Kabur pandangan hangat mulusnya

Ku imbas memori lama
Ku biar sepi tanpa usaha
Hanya mengharap yang sememangnya sentiasa ada
Hanya aku...sukar membalasnya...

Cintanya padaku seutas tasbih tiada hujungnya
Kasihnya padaku seperti malam siang tiada hentinya
Rindunya padaku ibarat majnun pada lailanya
Hanya aku...sukar untuk memahaminya...

Dirinya pergi tanpa kembali
Baru kini aku merasai
Cintaku dan rinduku kini bersemi
Wahai kasihku datanglah kembali...


Sepurnama aku menanti
Mana dia kekasih hati
Rinduku tidak tertahan lagi
Sambungkan kembali cintaku ini....


Dan....


Aku akan didatangi
Kekasih hati yang lama dinanti
Akanku balas cintamu sepenuh hati
Semoga rindu ini mendapat rahmat ilahi....


Wahai ramadhan yang dirindui....
Akanku rebut kasihmu segenap hati...



2 comments:

Tanpa Nama berkata...

hebat..buat sendiri ker??? nak cedok ckit bole???

Tanpa Nama berkata...

hmmmm...sedey gak...terasa diri ini