Khamis, 27 Ogos 2009

selawat syifa' dan sahur

bestnya 'mati'.....

xsedar apa...(dah kata namanya tido mati)

hmmmm....seperti kebiasaan..harus bgn awal utk solat dan sediakan sahur...

tapi kejadian malam tadi...

mgkin aku bnyk dosa...terlewat bangun dari kebiasaan...

tidurku pasti akan terganggu walaupun hanya bunyi desiran angin yang kuat

tapi kali ni...bom tepi telinga pon aku buat dek jer...

dosa2....bnyk melimpah ruah...

ampunkan saya Tuhan....

dan DIA Maha Mengasihani...

aku terbangun tatkala terdengar sesuatu

datangnya dari arah dapur..

selawat syifa...alunannya merdu..

dan kuat..amat kuat...hingga aku terkejut...

dari mana dtgnya?? arghhh mungkin dari bilik kawan aku yg bersebelah dgn dapur

lantas aku lihat jam...

Astagfirullah...aku dah lambat!! kesian kawan2 aku xmakan lagi

selawat terus berhenti...hmmm..kawan aku dah bgn la tu

aku bergegas wuduk dan solat

dan usai saja aku terus tong tang tong tang di dapur....

sesegera yg mgkin...

ayam merah dan bilis kicap..sempoi...

hehehe..cepat sebab aku dah balun dulu bahan2nya malam tadi...

aku segera kejut kwn2....

liatnya depa....aku igt dah bngn...

masa makan kami borak...

aku tnya kwn aku...

"Bila ko pasang selawat?? sapa nyanyi ea? sedap lak..xpenah dgr..."

"ko ngigau ke?? sapa yg pasang?? org tido sedap2"

"eleh...ko pasang..pas aku bgn ko tutup kan?"

"xda makna wei...nak tutup time ko bangun..dahla..makan cepat"

aku pon sok sek sok sek dgn depa...bgtau apa yg aku dgr..alunan indah selawat syifa' yg xpenah aku dgr selama ni...

hmm...mgkin org luar rumah yg pasang kot...kuat yang amat...

dan...hmmmm...mgkin? mgkin? mgkin?

ALLAH Maha Mengetahui...

0 comments: