Isnin, 31 Ogos 2009

MaRkOnA dAn MeRdEka....

aku telah cederakan markona...

tidakkkk....

aku xsengaja..kejamnya aku...

maafkan aku markona...dirimu aku sakiti..

markona..

kucing parsiku yg bewarna hitam...tersangat manja...

kalau dimarah terus sorokkan muka...

pandai mengurut pulak tu...tu pun hanya kalau nak disuruh...

teringat aku sepotong hadis..

“Kasihanilah sesiapa sahaja yang ada di bumi ini, nescaya kalian akan dikasihani oleh yang ada di langit.” Hadith Riwayat Tirmidzi, Ath-Thabrani dan Al Hakim.

abu hurairah....

Sebab beliau dipanggil dengan Abu Hurairah ialah kerana pada masa kecil beliau mempunyai seekor kucing kecil sebagai teman permainan beliau menyebabkan kawan-kawan beliau memanggil beliau dengan panggilan Abu Hurairah(bapa kucing).

dan semalam...

aku terpijak ekor dia...adoiii...

kesian...menjeritnya dia..mencicit-cicit lari...

apa taknya...malam merdeka...

elektrik putus...tak patut betul...

aku nak buka suis..takutla terjatuh suis tu..

tapi aku tgk satu taman bergelap..masa nak turun tangga tu la...

terpijak ekor markona...

huhuhu...semoga markona dan ekornya cepat sembuh..

dan selamat hari merdeka....hmmmmm

markona merajuk dengan aku...

hehehe...

asif jiddan sahabat semua...

xda idea nak post...apapun

salam mengimarahkan malam2 ramadhan...

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

Huhu.... Kesian pada Markona, Si Kucing Parsi :)