Rabu, 27 Januari 2010

..doktor..sakit ni!!!!





selepas isu ALLAH milik siapa, 'significant' nya isu ini telah mereaksikan pelbagai tindakan dari beberapa pihak...

Pada 10 jan lalu, Gereja All Saints di Jalan Taming Sari dan Gereja Katolik St Louis yang terletak bersebelahan sekolah Menengah Convent Taiping dilempar dengan bom api.

sebelum itu pada 8 Januari lalu, Gereja Metro Tabernacle Bangunan tiga tingkat Gereja Metro Tabernacle di Desa Melawati, Kuala Lumpur, diserang dengan bom api pada waktu tengah malam, mengakibatkan bahagian bangunan tiga tempat yang menempatkan gereja terbakar.

mungkin ada yang marah...bom dah keluar, guna pula babi untuk balas...

Kepala babi diletakkan di perkarangan Masjid Jumhuriyah, Taman Datuk Harun di Petaling Jaya dan Masjid Al-Imam Al-Tirmizi, Taman Seri Sentosa, Jalan Klang Lama.



Ini merupakan insiden yang panas selepas serangan yang telah membabitkan 11 gereja, sebuah kuil Sikh, sebuah masjid dan dua surau.

Serangan ini dipercayai ada kaitan dengan keputusan Mahkamah Tinggi pada 31 Disember lalu yang membenarkan bukan Islam menggunakan kalimah Allah sebagai terjemahaan untuk 'God'...




Macam telah dirancang...tidak lama kemudian satu beg plastik yang berisi dua kepala babi hutan di temui di tempat letak kereta Masjid Al-Imam Al-Tirmizi..

Insiden ini mengingatkan aku kejadian kepala babi masa PRKUM dulu...jadi xheran la kalau benda ni baru nak kecoh...yang ni baik lagi kat luar, tapi masa PRKUM siap kepala babi tu diatas bendera PAS dan diletakkan dalam surau...

ini memang sah berunsurkan kefahaman politik...hmm...tapi kes sekarang ni ada unsur politik ke??

hmmm...

ADUH!!!!!!! kat klinik lagi rupanya...aku tgh membelek artikel kalimah ALLAH...saja dikongsikan dlm blog..

Sakit giler gigi aku ni...masuk bilik rawatan, doktor ni membebel lak pasal enjin hilang..dia kata memang xlogik enjin sebesar kapal jet tu boleh hilang..dah tu pulak sarjan india disalahkan...pandai...doktor tu ckp pada pesakit berbangsa india supaya pulang ke india...

aku kehairanan...mugkin dia paham...sebab enjin itu sudah ilang, nanti MALAYSIA pula ilang dei!!!!

ADUH....aku jerit kesakitan pada doktor tu...nasebla dia kerana menggelakkan aku...

0 comments: