Khamis, 29 Januari 2009

Zionis!!!!!

"Lari!!!!!!!!!!!!!!!!! Selamatkan diri!!!!!"..

Aku sekuat hati melarikan diri...sekuatnya..bunyi dentuman bom di kanan dan kiri...

"Ya ALLAH..hanya padaMu tempatku berlindung. Selamatkan kami"....aku menangis semahunya...

Keluargaku entah kemana..bumbung rumah sudah tidak kelihatan..yang terakhir dihujung mataku, aku lihat ayahku ditarik keluar dari rumah..

"Lari..jangan kembali"..

"Ayah..dimana ayah sekarang?"

Aku merintih lagi..kakiku sakit..akibat terjatuh..himpunan batu2 yang rebah akibat rejaman peluru tidak bermata..

"Argh...", kedengaran suara halus merintih sakit.

"Tolong"...aku mencari suara itu. Aku berlari mendapatkannya.

Sebelum sempat aku kearahnya, kelibat pakaian seragam kerumun pemilik suara itu. Dia diheret semahunya...

Sayunya..pilu hatiku kerana tidak mampu berbuat apa...bola matanya menatap jauh dan sayup terus menuju ke mataku..seolah kami berinteraksi..

Aku mengambil batu besar..Aku menyorok dicelah belakang batu yang besar yang hampir menutup keseluruh badanku.

Dengan sekuat hati..aku kumpul kudrat yang ada...

"ALLAHUAKBAR!!!!!"

Segera aku sembunyi dicelah batu tadi..berdebarnya aku..

"Tangkap dia!!!!!", aku tetap ditemui mereka..aku tidak mampu berlari lagi. Kakiku tidak ampuh untuk bergerak laju..

Aku diheret semahunya..diatas batu yang tajam..aku meronta..

"ALLAH..ALLAH..."

Sakitnya dadaku...mereka pijak...Ya ALLAH...mereka hentak2 badanku..Dadaku di pijak sekuat hati oleh but tebal mereka..

Tiba2....

Aku tersedar..alamak..bunyi jam handset...3.00am....tiba2 aku rasa dadaku sebal...sesak..susah pula nak bernafas...

Kesan mimpi tadi ka? Mungkin mainan tidur..belum solat isyak lagi..petandala tu.. bulu romaku menegak..

Aku mengimbas mimpi tadi...Zionis!!!!

"Selamatkan saudara disana Ya ALLAH"....


0 comments: